عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی

بعضی مواقع به دنبال عمل زیبایی بینی نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. به عنوان مثال ممکن است روی بینی ناصافی های بسیار مختصری ایجاد شود و یا نوک بینی حالت افتادگی پیدا کند و یا نوک بینی پهن باشد ویا غضروف های دو طرف نوک بینی عدم تقارن داشته باشند ویا سوراخ های بینی نا مساوی باشد ویا به دنبال جراحی زیبایی بینی ازز  داخل هنوز انحراف بینی باقی مانده باشد وبیمار مشکل تنفسی داشته باشد .

 معمولا در این گونه موارد بعد از گذشت زمان معین که ورم بینی کم می شود و شکل واقعی عمل پیدا می شود (یک سال بعد از عمل زیبایی بینی ) با توجه به صحبت های ما بین جراح وبیمار و پس از ارز یابی خطرات وسودهای عمل ترمیمی بینی این عمل مجدد که به نام های مختلف از جمله عمل دوم ، ترمیمی ، روتوش و یا رینوپلاستی ثانویه گفتهه می شود ، انجام می شود . اگر عمل ترمیمی بینی به دقت برنامه ریزی شود و صبر وحوصله ی بیمار و پزشک را همراه داشته با شد نتیجه ی بسیار مطلوب حاصل خواهد شد. عمل دوم باید توسط جراح بسیار با تجربه انجام شود تا نیاز به عمل های جراحی سوم و چهارم پیدا نشود .

 در هر صورت بیماران نباید نگران باشند، اگر در عمل زیبایی بینی جراح خوب برنامه ریزی کرده باشد معمولا نیاز به عمل دوم پیدا نمی شود اما در ۵% موارد با تمام پیش بینی ها امکان نیاز به عمل دوم می شود که اگر آن هم به خوبی انجام شود، مشکل بیمار کاملاً حل می شود.

مزایای انجام عمل ترمیمی بینی

آن دسته از عیوب ظاهری بینی که در عمل زیبایی بینی یا جراحی های قبلی اصلاح نشده، برطرف می شوند.

مشکلات عملکردی بینی که در جراحی زیبایی بینی قبلی ایجاد شده، برطرف می شود.

عیوب بینی که با عمل زیبایی بینی قابل اصلاح هستند

قوز بینی که خوب برطرف نشده است.

افتادگی نوک بینی که در اثر عدم به کارگیری تکنیک های مناسب ایجاد شده است.

برجستگی بیش از حد نوک بینی

کوتاهی بیش از حد نوک بینی

سربالاشدن یا خوکی شدن نوک بینی

 

چرا برای عمل ترمیمی بینی یک سال باید صبر کرد؟

عمل زیبایی بینی ( پلاستیک ) عملی است که در طی آن جراح روی اسکلت بینی تغییراتی ایجاد می کند تا بینی ظاهر زیباتری پیدا کند و تناسب بهتری با اجزاء دیگر صورت بیابد و در کل زیبایی کل صورت افزایش یابد . برای این اقدام جراح ناچار است که پوست بینی را از روی اسکلت غضروفی – استخوانی آن جدا کند تا بتواند تغییرات مورد نظر را روی ساختار بینی اعمال نماید . بعد از انجامعمل زیبایی بینی، مدت یکسال طول می کشد تا پوست به طور کامل به اسکلت زیر خود اتصال یابد و فرآیند ترمیم کامل شود . در این مدت بینی ورم دارد و ظاهر نهایی آن مشخص نشده است . فرمی از بینی که بعد از یک سال ایجاد می شود تقریبا همان فرم و شکل نهایی بینی است

چه آزمایش هایی قبل از عمل زیبایی بینی باید انجام دهم ؟

آزمایش های قبل از عمل زیبایی بینی ( Rhinoplasty ) شامل آزمایشهای خون (تست های انعقادی، قند، اوره و …) و سی تی اسکن مخصوصاً برای مواردی که انحراف بینی وجود دارد.

چه نکاتی را باید یعد از عمل زیبایی بینی رعایت کنم ؟

دو روز اول بعد از عمل ورم و خون مردگی صورت و دور چشمها زیاد خواهد بود و کمپرس یخ بشکل قطعات ریز داخل کیسه ای پلاستیکی بدون نشت آب و خیس کردن پانسمان و گچ به شکل متناوب برای کاهش آن کمک کننده است . بعد از ۴۸ ساعت کمپرس یخ لازم نیست . ورم و کبودی صورت و چشمها در عرض دو، سه هفته اول رفع می شود ولی ورم بینی ممکن است تا شش ماه ادامه یابد .

روزهای اول به خصوص دو روز اول بعد از عمل زیبایی بینی استراحت با دو سه بالش زیر سر بیمار کمک کننده است . از روز بعد از عمل برای نیازهای شخصی می توانید با کمک از جا برخیزید و راه بروید .

در صورتیکه گاز جلوی سوارخهای بینی مرطوب و کثیف شود باید تعویض گردد.

۴۸ ساعت اول فقط مایعات سرد مصرف شود و به مدت دو هفته از مصرف غذاهای سفت و جویدنی خودداری گردد .

پانسمان و گچ بینی که حدود ده روز تا دو هفته در روی بینی قرار دارند نباید خیس شود و نباید تکان داده شود. بین روزهای سوم تا هفتم فیتیله داخل بینی خارج می شود و بخیه های خارج بینی کشیده می شود .

از صحبت زیاد، داد و فریاد، خنده و گریه و جویدن شدید و هر حرکتی که علامت صورت و بینی را تکان دهد تا مدت دو هفته پرهیز گردد.

از خوابیدن روی پهلوها و به طور دمر در مدت دو هفته اول و حتی الامکان دو ماه اول خودداری شود .

درهنگام عطسه و سرفه احتمالی باید دهان خود را باز نگه دارید تا به داخل بینی فشار وارد نشود .

آنتی بیوتیکها سر ساعت مصرف شوند و مسکن و مولتی ویتامین نیز طبق دستور میل شود و با پمادهای آنتی بیوتیک چشمی روزی دو سه بار روی محل برش در پایه بینی را چرب کنید .

احتمال خونریزی از بینی هر چند ضعیف وجود دارد ولی معمولاً شدید نیست . در صورت خون دماغ شدن آرام استراحت کنید و سر باید بالا باشد و کمپرس سرد و بخ کمک کننده است .

به مدت یک ماه از فین کردن و تخلیه شدید بینی اجتناب گردد .

از روز سوم مسواک نرم ، بشرطی که لب بالا حرکت داده نشود مجاز است . غرغره ملایم با آب نمک رقیق برای تمیزی دهان توصیه می گردد .

تا دو ماه از عینک استفاده نشود ولی چهار ، پنج روز بعد از عمل می توانید از لنز چشمی استفاده کنید .

با توجه به اینکه کار تخلیه ترشحات بینی در حدود یک ماه بعد از عمل طبیعی نیست بعد از اینکه گچ برداشته شد با کمک سرم شستشو که روزی چند بار در بینی چکانده می شود و با کمک گوش پاک کن مرطوب به طور ملایم و نرم می توانید ترشحات نزدیک سوراخ بینی را تخلیه کنید .

حمام کردن چهار، پنج روز بعد از عمل به شکل شستشوی بدن با کمک دیگران بلامانع است ولی سرو و صورت را نباید خیس کرد و گچ بینی نباید با بخار حمام نرم شود . بعد از برداشتن گچ بینی شستشوی سر با یک شامپوی ملایم به شرطی که با دوش دستی و با کمک شسته شود و بینی در مسیر شستشو و فضار آب نباشد بلامانع است و تا مدت یکماه بینی و صورت نباید زیر دوش با فشار زیاد گرفته شود .

بعد از برداشتن گچ بینی آرایش بلامانع است .

بعد از برداشتن گچ، پخت و پز، خرید و انجام وظایف شخصی به شرطی که بینی ضربه نخورد و فشاری به آن نیاید. بلامانع است ولی تا دو ماه غیر از پیاده روی انجام هر نوع ورزش و نرمشی حتی شنا ممنوع است و انجام ورزشهای پر برخورد مثل فوتبال ، والیبال ، بسکتبال، کشتی و ورزشهای رزمی تا شش ماه ممنوع است

در شش هفته اول بعد از جراحی زیبایی بینی تابش آفتاب به بینی پرهیز شود و استفاده از کرم ضد آفتاب کمک کننده است .

در دو سه هفته بعد از جراحی زیبایی بینی از مطالعه زیاد و تمرکز و پائین گرفتن سر خودداری کنید . زیرا ورم بینی را بیشتر میکند .

استفاده از چسب روی بینی برای چهار تا شش هفته بعد از جراحی زیبایی بینی به خصوص وقتی که پیوند غضروف بکار رود بسیار کمک کننده است .

آسیب پذیری بینی در سه ماه اول بعد از جراحی زیبایی بینی زیاد است . لذا از بغل کردن بچه ها و روبوسی و پوشیدن لباسهائی که از سر پوشیده می شوند پرهیز نمائید .

در صورت بروز تب بالا یا هر مسئله غیر متعارف به خصوص در هفته اول با بیمارستان و پزشک معالج خود تماس بگیرید .

در صورتیکه غضروف اضافی در ظرف محتوی سرم نمکی و آنتی بیوتیک به شما تحویل شد آن را در قسمت فریزر یخچال نگه دارید که یخ بزند در صورت نیاز احتمالی تا پنج سال قابل نگهداری و استفاده است .

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.