عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

عوارض جراحی زیبایی بینی در سن بالا

عوارض جراحی زیبایی بینی در سن بالا

یک متخصص عمل زیبایی بینی گفت: جراحی زیبایی بینی در سن بالا منجر به افتادگی تیپ بینی و بلندتر به نظر رسیدن بینی می‌شود. افتادگی تیپ بینی، تنگی زاویه و مشکلات تنفسی ناشی از آن را به دنبال دارد.ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: افرادی که در سنین بالا اقدام به جراحی زیبایی بینی می‌کنند، درر صورتی که نقایص آشکار و واضحی نداشته باشند، باید از نظر مسائل روحی- روانی مورد بررسی قرار گیرند. چرا که ممکن است در پشت پرده تقاضای افرادی که در سن بالا بهه دنبال زیبایی هستند، مشکلات روحی- روانی نهفته باشد.
رزم پا اضافه کرد: جراحی زیبایی بینی در سن بالا به دلیل ویژگی آناتومیک بدن با مشکلاتی رو به رو است و به علت ویژگی‌های سنی و روانی افراد مسن کمتر برای رینوپلاستی مناسب هستند ولی با انتخاب مناسب بیمار نتایج بسیار رضایت بخشی به دست می‌آید. به همین دلیل باور مرسوم به امتناع از جراحی زیبایی بینی در سنین بالا نیاز به تجدید نظر دارد.
وی گفت: در سال‌های اخیر جراحی زیبایی بینی در سنین بالا متقاضیان زیادی با انگیزه‌های مختلف داشته است. تحقیقات نشان می‌دهد که رینوپلاستی و تغییر شکل بینی اثرات هیجانی شدیدی را به ویژه هنگامی که خواسته بیمار برآورده نمی‌شود به دنبال خواهد داشت و فراهم نشدن رضایت و خواسته بیمار از جراحی زیبایی در افراد مسن از تبعات روانی بالایی برخوردار است.
این متخصص جراحی زیبایی بینی افزود: در بسیاری از این افراد به ویژه در مردان مسن مشاوره روانی الزامی است. نازک شدن پوست، کم شدن چربی زیر پوست و محو شدن عضلات تیپ بینی از ویژگی‌های آناتومیک بینی در افراد مسن است. ضعف مکانیسم‌های نگهدارنده بینی به ویژه در قسمت یک سوم تحتانی منجر به افتادگی تیپ بینی و بلندتر به نظر رسیدن بینی می‌شود و افتادگی تیپ بینی، تنگی زاویه و مشکلات تنفسی ناشی از آن را به دنبال دارد.
رزم پا با بیان اینکه جراحی زیبایی بینی محدودیت سنی ندارد گفت: جراحی زیبایی بینی در دختران در سنین بعد از عادت ماهیانه و پسران در سنین بعد از بلوغ مجاز است و در صورتی که در سن پایین بینی مشکل عملکردی داشته باشد، می‌توان با انجام جراحی زیبایی بینی محدودی مشکل را برطرف و در آن میان حالت بینی را نیز اصلاح کرد.
وی اضافه کرد: نقش جراح و تجربه وی در انتخاب مناسب بیمار، به کارگرفتن تکنیک های مناسب جراحی زیبایی بینی و در نظر گرفتن عوارض احتمالی ناشی از جراحی انکارناپذیر است. در سال های اخیر، با افزایش کنگره‌های داخلی و خارجی و انتقال تجربیات و اطلاعات پزشکان به یکدیگر، پیشرفت‌های خوبی در زمینه عمل زیبایی بینی انجام شده است.
این متخصص عمل زیبایی بینی گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که به دلیل نداشتن تجربه کاری کافی و عدم انتخاب مناسب افراد نارضایتی از جراحی وجود دارد که این نارضایتی در سنین بالا بیشتر و از عوارض هیجانی و روانی بالاتری برخوردار است.
رزم پا افزود: نکته مهم در عمل زیبایی بینی حفظ عملکرد بینی پس از جراحی است. بینی باید به عنوان عضوی که گذرگاه هوای تنفسی است، در نظر گرفته شود و خس خس بینی یکی از عوارض احتمالیعمل زیبایی بینی است.
این متخصص عمل زیبایی بینی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که میزان اکسیژن خون افرادی که تنفس دهانی دارند نسبت به کسانی که از راه بینی تنفس می کنند، کمتر است و خس خس بینی تا چند هفته بعد از عمل زیبایی بینی به علت تورم و گرفتگی بینی طبیعی است اما در صورتی که بیشتر از این مدت باشد، باید مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شود. ممکن است علت خس خس چسبندگی بینی یا تنگی بینی به دلیل اشکالات حین عمل زیبایی بینی باشد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.