عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

جراحی بینی

جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی های زیبایی است که امروزه افراد از این جراحی زیبایی استقبال زیادی می کنند. در واقع جراحی بینی می تواند کمک کند که تناسب  بین اعضای صورت شما برقرار شود و چهره ی شما زیبا تر شود. اما لازم است که قبل از تصمیم برای انجام جراحی زیبایی بینی اطلاعاتی در این باره کسب نمایید تا بتوانید با آگاهی تصمیم به انجام این جراحی زیبایی بگیرید. در این مقاله ما به طور کامل در ارتباط با جراحی زیبایی بینی به شما آگاهی لازم را خواهیم داد.

انتخاب جراح بینی

می توان گفت اولین و مهم ترین نکته ای  که قبل از عمل زیبایی بینی باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب جراح بینی است. جراح بینی با داشتن آگاهی و تبحر لازم می تواند بینی شما را به بهترین نحو عمل زیبایی بینی کند. برای انتخاب جراح بینی نیاز است که نمونه کارهای وی را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به مطب وی رفته و با تنظیم یک قرار ملاقات در ارتباط با عمل زیبایی بینی با او مشاوره نمایید. جراح بینی با معاینه ی شما نوع بینی شما را مشخص می کند و در مورد نوع جراحی شما و همچنین نتیجه ی عمل زیبایی بینی تان با شما صحبت خواهد نمود.

انواع بینی

بینی ها دو نوع دارند:

ابتدا باید نوع بینی شما مشخص شود و بعد در ارتباط با نوع عمل زیبایی بینی شما تصمیم گرفته شود. جراح بینی نوع بینی شما را تشخیص می دهد و بعد با توجه به  نوع بینی تان جراحی انجام خواهد شد.


جراحی بینی استخوانی

معمولا بینی های استخوانی دارای غضروف زیاد و پوست نازک هستند و معمولا دارای قوز در بالای بینی هستند. بینی های استخوانی ممکن است ناشی از عوامل ارثی باشند و یا اینکه در اثر ورود ضربه به بینی در نوجوانی و یا تصادف دچار قوز یا کجی شده باشند. این نوع بینی در مقابل بینی های گوشتی خیلی بهتر عمل خواهند شد و نتیجه ی جراحی بی شک بهتر خواهد شد. زیرا بینی های استخوانی به دلیل دارا بودن غضروف زیاد بهتر حالت خواهند گرفت.

جراحی بینی نوک پهن

بینی نوک پهن در واقع به بینی های گفته می شود که دارای غضروف کم و پوست ضخیم هستند. این نوع بینی ها معمولا به صورت پهن هستند و اغلب دارای نوک گرد هستند. بینی های گوشتی به دلیل داشتن پوست ضخیم کمی سخت تر از بینی های استخوانی جراحی می شوند و معمولا تورم آنها دیرتر رفع خواهد شد. به همین دلیلل اگر بینی شما گوشتی است بهتر است که کمی صبر و تحمل داشته باشید تا نتیجه ی جراحی تان مطلوب واقع شود.
در جراحی بینی نوک پهن در برخی مواقع ممکن است نیاز باشد که به بینی تان غضروف اضافه شود که این کار در اصطلاح تقویت غضروف نام دارد. نکته ای دیگری که باید در نظر داشته باشید اینکه بینی نوک پهن معمولا از بینی های استخوانی ایرادات بیشتری دارند و شما نباید انتظار داشته باشید که بینی گوشتی شما خیلی کوچک و عروسکی شود. بنابر این نیاز است که کمی سطح انتظار خود را پایین آورده و بینی جراحی شده را با بینی قبلی تان مقایسه کنید. معمولا با رفع ایرادات ظاهری بینی شما، بینی تان تغییر بسیاری خواهد کرد و متناسب با اعضای چهره تان خواهد شد.

قبل از عمل زیبایی بینی

قبل از عمل زیبایی بینی باید اقداماتی صورت گیرد تا بتوان به راحتی جراحی را انجام داد و عمل موفقی را پشت سر گذاشت. قبل از جراحی شما نزد پزشک رفته و وی برای شما آزمایشاتی را تجویز خواهد کرد. همچنین در صورت لزوم برای شما عکسبرداری تجویز می شود.
توجه داشته باشید که دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی سیگار نکشید. همچنین دو هفته قبل از جراحی بینی مشروبات الکلی مصرف نکنید. لازم است که ۸ ساعت قبل از جراحی بینی چیزی نخورید و ناشتا باشید. روز عمل یک ساعت قبل از عمل زیبایی بینی در بیمارستان یا کلینیک حضور داشته باشید. همچنین لازم است که مدارک تان همراهتان باشد و یک همراه با شما بیاید. اگر سن تان کمتر از ۱۸ سال است باید رضایت پدر را به همراه داشته باشید.

بعد از عمل زیبایی بینی

بعد از اینکه عمل زیبایی بینی با موفقیت به پایان رسید شما ریکاوری خواهید شد و به هوش می آید. چند ساعت بعد از عمل زیبایی بینی نباید چیزی بخورید. بعد از ۶ ساعت می توانید رژیم غذایی تان را شروع کنید و همراه با آن مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک را شروع نمایید.
کمپرس یخ
لازم است که هر یک ربع یکبار از کمپرس یخ استفاده نمایید. این کمپرس جهت رفع تورم و کبودی های ناشی از جراحی مورد استفاده قرار می گیرد و حداکثر مدت زمان استفاده از آن ۲ الی ۳ روز است.
به مدت یک هفته الی ده روز به استراحت بپردازید و سعی کنید در رختخواب باشید . در موقع خوابیدن نیز از دو بالشت در زیر سرتان استفاده کنید تا سرتان کمی بالاتر از بدنتان قرار گیرد. در این مدت به فعالیت بیش از حد نپردازید و سرتان را زیاد پایین نگیرید زیرا ممکن است بینی تان دچار خونریزی شود.

رژیم غذایی

به مدت دو هفته از خوردن غذاهای جویدنی و سفت خودداری کنید و سعی کنید که غذاهای آبکی مانند سوپ و همچنین سیب زمینی آب پز استفاده کنید. آب میوه های طبیعی نیز می تواند کمک بزرگی به بهبودی هر چه زودتر شما کند. اما سعی کنید که از آب میوه های پاکتی استفاده نکنید. همچنین میوه های شیرین نخورید زیرا باعث می شود که صورت شما جوش بزند.
برای کاهش تورم و کبودی نیز می توانید از آب کرفس استفاده کنید. بهتر است که حداقل ۳ -۴ روز اول مدام آب کرفس بنوشید.
بعد از سه روز باید برای برداشتن تامپون داخل بینی به بیمارستان یا کلینیک بروید و بعد از برداشتن تامپون از کرم ها و پمادهای تجویز شده استفاده نمایید.
در یک هفته اول سعی کنید استحمام نکنید و در صورتی که به حمام رفتید از خیس شدن سرتان جلوگیری نمایید. می توانید از دوش های تلفنی استفاده کنید تا سرتان خیس نشود. بهتر است بدانید که با خیس شدن گچ بینی فرم بینی شما تغییر پیدا خواهد کرد. بعد از یک هفته جهت برداشتن گچ بینی به پزشک مراجعه نمایید. در روز هفتم قبل از اینکه به مطب پزشک بروید حتما استحمام کنید تا گچ بینی شما خیس شود و به راحتی برداشته شود.
بعد از برداشتن گچ بینی می توانید از ماساژ بینی برای فرم دهی و کاهش تورمات استفاده نمایید. پزشک به شما نحوه ی صحیح ماساژ را آموزش خواهد داد. ماساژ بینی معمولا برای بینی های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب زدن بینی

بعد از برداشتن گچ بینی پزشک بر روی بینی شما چسب خواهد زد. بهتر است که دو هفته ی اول چسب زدن توسط پزشک صورت گیرد. زیرا دو هفته ی اول چسب بینی به فرم دهی بینی کمک خواهد کرد. بعد از دو هفته چسب زدن نقش موثری در کاهش تورمات بینی شما خواهد داشت.

ورزش بعد از عمل زیبایی بینی

بعد از دو هفته می توانید فعالیت های سبک را شروع کنید. بعد از یک ماه فعالیت های معمولی را آغاز نمایید. همچنین می توانید پیاده روی سریع و همچنین ورزش های سبک را کم کم شروع نمایید. بهتر است که تا چند ماه از شنا و ورزشهای سنگین دوری کنید تا زمانی که حالت جسمی شما بهبود یابد.
بعد از گذشت شش ماه می توانید ورزشهای سنگین را شروع نمایید. اما از انجام ورزشهایی مانند بوکس و تکواندو که ممکن است به صورت شما ضربه وارد شود تا یک سال دوری کنید.

 

روش های عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی به دو روش زیر صورت می گیرد. جراح بینی با هر دو روش آشنایی دارد، و بسته به نوع بینی تصمیم می گیرد که از کدام روش جراحی بینی استفاده نماید

جراحی زیبایی بینی باز

در جراحی زیبایی بینی باز، جراح بینی برش ها را در ناحیه کلوملا یا بین دو سوراخ بینی ایجاد می کند. در روش باز پوست به طور کامل از اسکلت بینی و غضروف ها جدا می شود و جراح بینی دید کاملی نسبت به جراحی زیبایی بینی دارد و قدرت مانور بیشتری دارد و می تواند خواسته های بیمار را تا حد بسیار زیادی بر آورده نماید، اصولا، نتیجه جراحی زیبایی بینی در روش باز بسیار رضایت بخش تر از روش بسته خواهد بود. نقطه قوت این روش دید وسیع جراح بینی  می باشد، از معایب روش  جراحی بینی باز این است که در این روش تورم و دوره نقاهت بیشتر است، و جای بخیه و اسکار نیز ممکن است باقی بماند. البته اگر جراح توانا باشد، جای اسکار نیز تا حد بسیار زیادی بر طرف می شود و باقی نمی ماند. از روش جراحی زیبایی بینی باز بیشتر جهت جراحی ترمیم بینی و یا جراحی انحراف بینی و جراحی زیبایی بینی گوشتی استفاده می شود، در این روش بهتر می توان غیر قرینگی های بینی را برطرف نمود

جراحی زیبایی بینی بسته

در جراحی زیبایی بینی بسته، جراح بینی  برش را در ناحیه داخلی سوراخ های بینی داده می شود و با استفاده از ابزار های حاصی بینی را بالا می کشند و جراح اقدام به اصلاحات بینی می نماید، در این روش عمل زیبایی بینی، جراح بینی  دید کمتری دارد و نمی تواند که از معایب این روش می باشد. جهت دید بهتر جراح می توان از  آندوسکوپ بینی استفاده نمود. از آندوسکوپ بینی بیشتر جهت اصلاح تیغه انحراف بینی استفاده می نمایند

عمل زیبایی بینی بسته بیشتر برای افرادی که دارای قوز بینی می باشند و یا بینی آن ها اشکالات کمتری دارند مناسب می باشد. برش کنار پره های بینی ربطی به انتخاب روش عمل زیبایی بینی ندارد و در هر دو روش اگر پره های بینی فرد بزرگ باشد برش در این ناحیه ایجاد می گردد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.