عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,جراحی زیبایی بینی,جراحی بینی استخوانی,بینی نوک پهن

چطور آگاهانه درمورد جراحی زیبایی بینی تصمیم بگیریم؟

چطور آگاهانه درمورد جراحی زیبایی بینی تصمیم بگیریم؟

شاید شما هم یکی از متقاضیان عمل زیبایی بینی باشید ولی پیش از اینکه گوشی تلفن را بردارید و به مطب یک جراح پلاستیک تلفن کنید، ببینید آیا عمل زیبایی بینی برای شما واقعا مفید است. می توانید قبل از تصمیم گیری نهایی، با مطالعه این موارد دید روشن تری نسبت به تصمیم خود داشته باشید.

خودشیفتگی یا وسواس را جدی بگیرید!

با توجه به بررسی های انجام شده که اغلب در کشورهای اروپایی و آمریکا صورت گرفته است، حدود ۲۰ درصد افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند مبتلا به اضطراب، وسواس و افسردگی هستند. حدود ۷۰ درصد دارای شخصیت خودشیفته هستند و فقط ۱۰۰ درصد اعمال جراحی ناشی از حالت واقعا غیرطبیعی بینی است.

بهترین سن برای انجام جراحی زیبایی بینی چه سنی است؟

از نظر سنی، اعمال جراحی زیبایی بینی بیشتر در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال انجام می شود و در میان تحصیلکرده ها و افراد مرفه فراوان تر است. هر چند طبقات اجتماعی متوسط و پایین هم با وجود هزینه بالای این قبیل اعمال با تحت فشار قرار دادن خود و خانواده به این امر اقدام می کنند. همه ساله تعداد بسیار زیادی در ایران جراحی زیبایی بینی انجام می دهند که به طور عمده شامل جراحی زیبایی بینی، لیپوساکشن (برداشتن چربی از نواحی گوناگون بدن) و کشیدن پوست صورت برای برطرف کردن چین و چروک است.

چرا بینی را جراحی می کنند؟

جراحی زیبایی بینی بیشتر برای احساس رضایت از ظاهر خود و به تعبیری افزایش اعتماد به نفس انجام می شود. افرادی که بی دلیل اقدام به انجام اعمال عمل زیبایی بینی می کنند بهتر است پیش از عمل از مشاوره یک روانپزشک بهره مند شوند، زیرا اکثر این افراد قبل از عمل در ارتباط میان فردی دارای مشکل هستند. اغلب گوشه گیر و افسرده اند. نسبت به ناراحتی های خود بصیرت و بینش کافی ندارند. ناراحتی خود را به اشتباه به ظاهر خود نسبت می دهند. از نظر شخصیتی ویژگی های وسواسی بارزی دارند. دارای شخصیت خودشیفته هستند که کمال گرایی آنها متمرکز به خود و با هدف افزایش جذابیت است.

در روانپزشکی اختلالی به نام بدشکلی بدن وجود دارد که نوعی اختلال شبه جسمی )سوماتوفرم) است و یک احساس ذهنی مداوم درباره زشت بودن برخی جنبه های ظاهر یا چهره در افراد وجود دارد، با وجود اینکه ظاهر آنها طبیعی یا تقریبا طبیعی است.

 

اساس این اختلال، باور یا ترس قوی بیمارگونه است از اینکه ظاهر جذابی ندارند یا حتی نفرت انگیز است. این افراد بیشتر به متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک مراجعه می کنند تا روانپزشکان.

علائم این بیماری عبارتند از:

باور یا هذیان واضح انتساب (اغلب درباره توجه دیگران به عیب ادعایی بدن)، اجتناب از آینه و سطوح شفاف یا برعکس، نگاه کردن بیش از حد در آینه. کوشش برای پنهان کردن نقص فرضی (با آرایش یا تغییر لباس).

به همین علل، چنین افرادی پس از عمل زیبایی بینی نیز دچار مشکل خواهند شد.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای عمل زیبایی بینی هستند :

افرادی که بینی بزرگ یا ناموزون دارند، افرادی که با تایید اطرافیان، بینی آنها ظاهر نابهنجار و ناموزونی داشته باشد، افرادی که این عمل در تنفس آنها تاثیر مثبت داشته باشد و افرادی که از نظر شخصیتی مشکلی نداشته باشند.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.